کاسه‌ای در دستان یک نفر که با یک قاشق در حال خوردن غذای غیرپختنی است.

۵ ایده برای تهیه‌ی غذاهای غیرپختنی کمپینگ

تغذیه‌ی خوب در یک ماجراجویی بدون آتش…
یک آخر هفته‌ی گرم تابستانی، زمانی مناسب برای یک برنامه‌ی کمپینگ، کوه‌پیمایی یا دره‌نوردی خواهد بود؛ اما در این فصل از سال، برپاکردن آتش ریسک بزرگی برای محیط زیست به‌همراه خواهد داشت.
خوشبختانه شما با این ۵ خوراکی مفید می‌توانید بدون نیاز به آتش، وعده‌های غذایی خوشمزه و کاملی برای خود آماده کنید.

منبع: SEA TO SUMMIT

۱. کوس‌کوس فوری

  • ۱/۲ پیمانه کوس‌کوس فوری را به یک پیمانه آب اضافه کنید.
  • بگذارید برای حدود ۱۵ دقیقه خیس بخورد.
  • آن را آبکش کنید.

این غذا برای کوه‌پیمایی و دوچرخه‌سواری بسیار مناسب است؛ چراکه بخاطر حجم و وزن کمی که دارد، حمل آن بسیار آسان است. همچنین منبع غنی از کربوهیدارت بوده و این همان چیزی‌ست که بعد از یک پیمایش طولانی به آن نیاز دارید. در پایان روز جایگزین مناسبی برای برنج در وعده‌ی غذایی شما خواهد بود ویا می‌توانید هرزمان که دوست داشته باشید چند قاشق از آن را مصرف کنید.

برای تهیه‌ی سالاد کوس‌کوس، آن را با خیار، گوجه، فلفل دلمه، ماهی تن و کمی آب لیموترش مخلوط کنید.

۲. سبزیجات خشکِ منجمدشده

  • ۱/۲ پیمانه سبزیجات (که به روش انجمادی خشک شده) را به ۱/۲ پیمانه آب اضافه کنید.
  • بگذارید برای حدود ۱۰ دقیقه خیس بخورد.
  • آب اضافه را دور بریزید.

در یک سفر چند روزه، کنترل و بررسی مواد غذایی که به بدنتان می‌رسد، کار سختی خواهد بود. سبزیجات منبع غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند؛ با اضافه کردن آن‌ها به وعده‌های غذایی خود مانند پلو، نودل و بوریتو مواد مورد نیاز بدن خود را تامین کنید. حتی برخی از برندها این غذا را با «کیسه‌های هوشمند خودگرم‌شونده» ارائه می‌دهند.

سبزیجات خود را با یک وعده برنج فوری، بیکن خشک، روغن کنجد، پودر سیر، پودر زنجبیل و نمک مخلوط کرده تا یک «چاهان» بدون نیاز به آتش، آماده کنید.

قاشقی نارنجی رنگ درون کاسه‌ای به رنگ سبز فیروزه‌ای در دست با منظره‌ای از طبیعت

۳. آجیل (Trail mix)

در اینجا منظور از آجیل (Trail mix) ترکیبی از میوه‌ی خشک و دانه‌های مغذی است. این ترکیب منبع غنی از چربی، قند و کربوهیدرات است. تریل‌میکس یک خوراکی همه‌کاره است که می‌توان از آن برای صبحانه، ناهار و شام استفاده کرد. می‌توانید آن را با گرانولا، غلات صبحانه و جو دوسر مخلوط کرده یا به‌عنوان چاشنی درکنار پلو، انواع سالاد و دسر استفاده کنید.

۴. عسل

یکی از ویژگی‌های مهم عسل آن است که در طولانی‌مدت فاسد نمی‌شود. شما می‌توانید عسل را با سرکه‌ی بالزامیک یا سس سویا ترکیب کرده و روی غذای خود بریزید. یک نوشیدنی عسل-آبلیمو، یک پنکیک عسلی و هزار و یک ترکیب دیگر می‌تواند ایده‌هایی برای مصرف این ماده‌ی اعجاب‌انگیر به شما دهد.

۵. گوشت گاو خشک، توفو و ماهی تن

ایده‌ی خوبی است که همیشه مقداری غذای پروتئینی به همراه داشته باشید؛ برای این منظور، انتخاب‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند نیاز بدن شما را تامین کند.

اگر طرفدار گوشت هستید، گوشت گاو خشک (Jerky) انتخاب مناسبی برای شماست، چرا که بخاطر وزن سبکش، مشکلی برای حمل آن نخواهید داشت. فقط کافیست مقداری از آن را تکه‌تکه کرده و به وعده‌ی غذایی‌تان اضافه کنید.

کنسرو ماهی تن یا سالمون بهترین خوارکی‌هایی هستند که بدون نیاز به پختن می‌توانید آن را به‌تنهایی به‌عنوان یک میان‌وعده مصرف کرده یا به پلو، سالاد یا ساندویچ خود اضافه کنید.

توفو یا پنیر سویا به‌آسانی همه جا یافت می‌شود و نیازی به یخچال برای نگهداری ندارد (دقت کنید که بعد از باز کردن، باید تمام آن را مصرف کنید)؛ ازاین‌رو این غذا را نیز به لیست غذاهایی که نیازی به پختن ندارند و می‌توانید از آن در کمپینگ‌های خود استفاده کنید، اضافه می‌کنیم.

درباره‌ی نویسنده

برندی (Brandi Wahl) و ونسا (Vanessa Hidayat) نویسنده‌ی این مقاله، زوج علاقه‌مندی هستند که The Camp Stove Chef را پایه‌ریزی کرده‌اند.

برندی بیشتر از ۲۰ سال است که در صنعت گردشگری فعالیت دارد و در آمریکای شمالی، اروپا و استرالیا راهنمایی گروه‌های گردشگری است.

ونسا سرآشپزی است که دوست دارد آشپزخانه‌ی خود را به طبیعت برده تا دستورپخت‌های خوشمزه‌ای برای برنامه‌های کمپینگ آماده کند.

ممنون میشم نظرتو بهم بگی...

ایمیلت پیش ما محفوظه... بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *