کاهش وزن در خواب با کمک ۵ نوشیدنی موثر

آیا می‌دانستید کمبود خواب می‌تواند روی وزن شما تاثیر منفی داشته باشد؟ (NIH). افرادی که خواب کافی دارند (۷ تا ۹ ساعت)، در روند کاهش وزن با مسائل و مشکلات کمتری روبرو هستند. بسیاری از ماها می‌دانیم که کلید اصلی خواب بهتر، ورزش منظم و رژیم غذایی متعادل است. اما باور کنید یا نه، انتخاب نوشیدنی مناسب نیز می‌تواند نقش مهمی ایفا کند. این ۵ نوشیدنی به شما کمک خواهد کرد که خواب عمیق، باکیفیت و راحتی داشته باشید؛ و همچنین باعث فعال شدن روند چربی‌سوزی در شب می‌شوند.

منبع: adidas RUNTASTIC

۱. شیر

شیر یک نوشیدنی کامل قبل از خواب به حساب می‌آید و مهم نیست آن را سرد بنوشید یا گرم. سرشار از تریپتوفان و کلسیم است؛ که هر دو، روی کیفیت خواب شما تاثیر مثبت دارد. علاوه بر این، شیر حاوی مقادیر زیادی از پروتئین است؛ به ویژه کازئین (پروتئین مخصوص شیر). بدن شما این پروتئین شیر را به آرامی جذب می‌کند (برخلاف پروتئین وی) و مانع از دست دادن عضلات در طول شب می‌شود. هرچه حجم عضلات شما بیشتر باشد، بدن شما در طول استراحت، کالری بیشتری می‌سوزاند.

۲. دمنوش لیمو زنجبیل

هم لیمو و هم زنجبیل می‌توانند متابولیسم و سوخت‌وساز بدن شما را فعال کنند؛ پس چرا این دو را با هم ترکیب نکنیم؟ نوشیدن یک دمنوش تازه‌ی لیمو-زنجبیل، قبل از خواب، نه تنها سوخت‌وساز بدن شما را بهبود می‌بخشد، بلکه روی سیستم ایمنی بدن شما اثر معجزه‌آسایی دارد. کافیست چند برش زنجبیل و مقداری آب لیموی تازه را به یک لیتر آب داغ اضافه کنید. سپس حدود ۱۵ دقیقه بگذارید تا دم بکشد. اگر فکر می‌کنید نوشیدنی شما کمی تلخ است، می‌توانید به آن مقداری عسل اضافه کنید.

۳. دمنوش بابونه

آیا اغلب اوقات برای به خواب رفتن تقلا می‌کنید؟ اگر شما خواب کافی نداشته باشید، بدن شما بیشتر در معرض بیماری و خطر چاقی مفرط قرار می‌گیرد (NCBI). وقت تغییر فرا رسیده و اینجاست که بابوبه به شما کمک خواهد کرد. بابونه دارای اثر آرام‌بخش است و برای تقویت خواب و درمان بی‌خوابی استفاده می‌شود (NCBI).

۴. کفیر

کفیر از شیر تخمیری بدست می‌آید و حاوی دی‌اکسیدکربن است. با مقادیر بالای پروبیوتیک‌ها (میکرو ارگانیسم‌هایی که به آن اضافه می‌شوند)، این نوشیدنی خامه‌ای تاثیر مثبتی بر سلامت روده‌ها داشته و سوخت‌وساز شما را فعال می‌کند. علاوه بر این، کفیر سرشار از پروتئین است. یک لیوان از این نوشیدنی لبنی بعنوان یک میان‌وعده‌ی آخر شب، شما را سیر نگه داشته و در طول شب پروتئین مورد نیاز ماهیچه‌های شما را تامین می‌کند. و این بدان معناست که شما می‌توانید از یک آمادگی جسمانی خیلی خوب برای فعالیت‌های ورزشی روز بعد، برخوردار باشید.

۵. شیر سویا

اگر می‌خواهید هنگام خواب وزن کم کنید و لاغر شوید، یک شیک پروتئین با شیر سویا، قبل از خواب، می‌تواند یک ایده‌ی بی‌نظیر باشد. شیر سویا (مانند شیر گاو) حاوی آمینو اسید تریپتوفان است، که باعث کاهش هورمونِ استرسِ کورتیزول در خون می‌گردد. میزان بالای کورتیزول باعث ذخیره شدن چربی بدن در ناحیه‌ی شکم شما می‌شود (NCBI). علاوه بر اینها، شیر سویا سرشار از پروتئین گیاهی است و می‌تواند یک انتخاب خوب برای گیاه‌خواران باشد.

چکیده

اگر شما قصد کاهش وزن و لاغر شدن دارید، راهی بجز ورزش منظم و رژیم متعادل نخواهید داشت. این نوشیدنی‌ها می‌توانند در مسیر رسیدن به سلامت بیشتر، کمک شایانی به شما کنند. بعنوان یک عصرانه از آنها لذت ببرید و در هنگام خواب، روند چربی‌سوزی خود را تقویت کنید.

ممنون میشم نظرتو بهم بگی...

ایمیلت پیش ما محفوظه... بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *