فراخوان جمع‌آوری ابزار فرود پیرانا پتزل

در تاریخ ۶ بهمن ۱۴۰۰ ایمیلی از طرف شرکت پتزل دریافت کردیم که در آن، ضمن عذرخواهی، فراخوانی جهت جمع‌آوری ابزار فرود پیرانا (مدل‌های D005AA00 و D005AA01) آورده شده است. در این ایمیل تاکید شده است که از این ابزار استفاده نکنید و اگر کسی را می‌شناسید که از این ابزار استفاده می‌کند، این متن را با او به اشتراک بگذارید.
در استفاده از این ابزار چه خطراتی ما را تهدید می‌کند و چگونه آن را باید به شرکت پتزل بازگردانیم؟

منبع: PETZL

امنیت همه‌ی شما اولویت ماست.

پتزل

خطر غرق شدن

در رابطه با ابزار فرود پیرانا مدل‌های D005AA00 و D005AA01 در صورتی که طناب به‌صورت تصادفی در شکاف قفل پیرانا گیر کند، خطر غرق شدن وجود خواهد داشت. لازم است در فرودهایی که احتمال این خطر وجود دارد، استفاده از این مدل‌ها را فورا متوقف کنید.

مدل‌های خطرناک

  • پیرانا مدل‌های D005AA00 و D005AA01
  • شماره سریال‌های بین 19 F 0000000 000 تا 22 A 9999999 999
  • فروش‌های تیرماه ۱۳۹۸ تا دی‌ماه ۱۴۰۰

مدل‌های غیرخطرناک

  • تمامی مدل‌های قبلی پیرانا
  • مدل‌های D05 و D05 NOI

خطری که شما را تهدید می‌کند

در شرایط خاص، زمانی که فرد اجازه می‌دهد طناب آزادانه از داخل پیرانا عبور کند و ادامه‌ی طناب درون آب قرار بگیرد، طناب در ابزار فرود، سریع حرکت خواهد کرد و ممکن است به‌صورت تصادفی در شکاف قفلِ پیرانا قرار گرفته و قفل شود. دراین‌حالت، طناب در ابزار فرود، گیر خواهد کرد و ممکن است فرد نتواند طناب را آزاد کند. این وضعیت خطرناک است؛ به‌خصوص اگر فرد زیر یک آبشار یا در یک حوضچه‌ی آب گیر افتاده باشد، خطر غرق شدن به‌همراه دارد.

تصمیم به جمع‌آوری

باتوجه به اولین بازخوردهایی که از تیرماه ۱۴۰۰ در رابطه با ایمنی ابزار فرود پیرانا به دستِ شرکت پتزل رسیده است، بعد از اصلاح دستورالعمل استفاده از این ابزار، درنهایت تصمیم به جمع‌آوری آن گرفته شد.
اگر شما از یکی از مدل‌های خطرناک پیرانا (مدل‌های D005AA00 و D005AA01) استفاده می‌کنید، فورا استفاده از آن را متوقف کرده و آن را از طریق فرم تماس به مرکز خدمات پس‌ازفروش پتزل تحویل دهید. شرکت پتزل علاوه‌براینکه مبلغ پیرانا را به شما پرداخت خواهد کرد، هزینه‌ی ارسال آن را نیز پرداخت می‌کند.

باتوجه به شرایط ویژه‌ی ما در ایران، روند بازگرداندن پیرانا با چالش‌های بسیاری روبرو خواهد بود. اینکه واردکننده‌های برند پتزل چه تصمیمی دراین‌خصوص خواهند گرفت، شاید در روزهای آینده مشخص شود.

مترجم

سوالات متداول

اگر این فراخوان در رابطه با پیرانای من است، چه کارهایی باید انجام دهم؟
فورا استفاده از آن را متوقف کرده و برای بازگرداندن آن با خدمات پس‌ازفروش پتزل تماس بگیرید.

چه مبلغی بابت بازگرداندن پیرانا به من پرداخت خواهد شد؟ (فرد استفاده کننده)
خدمات پس‌ازفروش پتزل، مبلغ خرده‌فروشی پیرانا در کشور شما را به شما بازپرداخت خواهد کرد.

آیا این خطر، باعث آسیب کسی شده است؟
شرکت پتزل تا به امروز (تاریخ انتشار فراخوان)، هیچ‌گونه گزارشی مبنی براینکه شخصی براساس این وضعیت خطرناک، آسیب دیده باشد، دریافت نکرده است.

چه زمانی پیرانا پتزل برای فروش دوباره در دسترس خواهد بود؟
درحال‌حاضر شرکت پتزل درحال کار برروی محصول جایگزین پیرانا است. اما تاریخ دقیقی برای نهایی شدن و فروش این محصول نمی‌تواند مشخص کند.

شماره سریال پیرانا کجا نوشته شده است؟
شماره سریال برروی قاب پیرانا قابل مشاهده است.

مراکز جمع‌آوری پیرانا پتزل در ایران

ممنون میشم نظرتو بهم بگی...

ایمیلت پیش ما محفوظه... بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *